الأخبارفن وثقافة

محمد جمعة يكشف سر ايفيه ” كله رايح” ومسلسل كوميدي لعم ضياء قريبا

 

كتبت : لميس مصطفي

قال الفنان محمد جمعة إن ايفيه ” كله رايح ” لم يكن مكتوب في سكريبت مسلسل الوصية ، و كنت حاسس ان المشهد مش مقفول و عرضت على السيناريست انى أقول الافيه ده و قالى نجرب كده و هسيب مسافه علشان لو مانجحش نشيله في المونتاج.

وأضاف خلال حلوله ضيف ببرنامج واحد من الناس مع الإعلامي د. عمرو الليثي على شاشة الحياة، الحمد لله الجملة بقت تريند، و في أكتر من اقتراح أننا نستغل شخصية عم ضياء في مشروع قادم يكون هادف، و حصريا لبرنامج واحد من الناس قريبا هنعمل مسلسل كوميدى لعم ضياء.

وأضاف محمد جمعة أن شخصية عم ضياء من أهم الشخصيات الجماهيرية في حياته، وأيضا شخصيته في مسلسل ضد مجهول ومسلسل الاختيار ومسلسل هذا المساء.

وطلب الليثى من جمعه تقمص شخصية في دقيقتين فقام بغناء اغنية للراحل احمد زكى من فيلم هيستيريا ، وان كلام هذه الاغنية يعبر عنى شخصيا في الحياة ، كما اننى قمت بتأليف اغنية و غنائها و انا في معهد الفنون المسرحية .

و تابع أنه في أثناء كورونا طلبت من صديقى محمد مدين نغنى أنا و هو نغنى أغنية شيرين كلام عينيه علشان نفرح الناس، ولما نزلت على السوشيال ميديا فرحت جدا بردود فعل الناس.

و قام جمعه بغناء اغنية كلام عينيه على الهواء بالاستوديو ، كما قام بغناء تتر مسلسل أبو العلا البشرى لو مش هتحلم معايا للفنان على الحجار.

 

الوسوم

شاهد أيضاً

إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock