الأخبارالحوادثالمجتمع والناسصحافة المواطنمنوعات

فيديو.. طالبة جامعية توثق واقعة التحرش بها داخل ميكروباص في الزقازيق

ضربته وزقيته ومافيش راجل اتحرك

كتبت: إيمان السيد

تتفاقم حالات التحرش في مصر.. لم تمر سوى أيام قليلة على واقعة تحرش رجل المعادي بالطفلة الصغيرة التي لم تتجاوز العقد الأول من عمرها، إلا ان نفاجئ بفتاة قررت قص ما حدث لها بنشر قصتها عبر موقع التواصل.

فيديو.. طالبة جامعية توثق واقعة التحرش بها داخل ميكروباص في الزقازيق
صور تعبيرية

نشرت فتاة تدعى “أسما ابراهيم” طالبه جامعية فيديو عبر صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك” يوثق واقعة التحرش بها داخل إحدى الميكروباصات التي كانت تستقلها داخل مدينة الزقازيق أثناء عودتها من كليتها.

وكتبت في منشورها “راجعة من الكلية زي كل يوم ركبت سيرفيز ولبسي مش مُلفت ومغطيني الحمدلله ركب جمبي واحد قد ابويا ومش هقول عليه راجل لانه مثال للإنسان… من أول الطريق الاقي حركات مش لطيفة خالص أقول مثلا غصب عنه ولا حاجه شغلت كاميرتي استنيت بس يكون معايا دليل اثبات علشان محدش يقولي بتتبلي عليه من الاشكال اللي زية، بأكبر قوة فيا وزقيته لبرا وضربته وشتمته اني الاقي راجل نطق كله بيتفرج مع العلم ان السيرفيس كان كله رجالة حرفيا محدش اتحرك من مكانة كان ممكن اخده واعمل محضر تحرش احبسة فيها بس فكرت مراته وعياله ذنبهم اية المهم اني خدت حقي وشكرا للرجالة اللي معملتش اي حاجه انا ب ١٠٠ راجل منهم..كان نفسي اصوره بس كان كل اللي يهمني اني اخد حقي ب ايدي.. وحسبي الله ونعم الوكيل”

فيما انهالت التعليقات المؤيدة لها وتوثيقها للفعل الفاضح الذي قام به شخص غير سوي على حد وصفهم واكدت انها رفضت تحرير محضر ضده خوفا على أسرته.

شاهد الفيديو…

 

 

او شاهد من هنــا نبض العالم

الوسوم

شاهد أيضاً

إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock