الأخبارفن وثقافة

خاص لـ نبض العالم.. “ساندي مراد” تكشف عن كواليس أغنيتها”يلا ننسي اللي فات”

كتبت: لميس مصطفى

 

صرحت الفنانة ساندي مراد في حوار خاص لـ “نبض العالم” عن فكرة اغنيتها الجديدة “يلا ننسى اللي فات” قالت: “الفكرة كانت عندي من شهر ١١ وبدأت تجيلي مشاعر اخر السنة وكان نفسي اغني حاجة بتتكلم عن احساسي بهذا الشعور  فقلت هجرب اكتبها انا وهتبقي حاجه من قلبي”.

وكشفت “ساندي” عن تحضيرها للأغنية حيث قالت انها كانت تفكر في المشاعر التي تطرأ على بعض الناس وتفكر فيها قبل نهاية كل عام، موضحة انها واحدة من الناس دائما تشعر بها.

 

وأضافت الفنانة: في اوقات احيانا نشعر بإحباط واننا اتلهينا ومحققناش اللي كان نفسنا فيه
قضينا معظم السنه في زعل وحزن
اوقات بنحس بالوحدة ويمكن في ناس حوالينا بس في النهاية مش لازم أفضل داخل الاحساس ده ولازم اشجع نفسي وأقوم نفسي.

 

وعن كلمات اغنية “يلا ننسى اللي فات”

قالت الفنانة ساندي انها اول أغنية كتبتها ولحنتها بنفسها، مضيفه انها دائما تغني فقط، وان الاغنية من إخراج المخرج بيتر جورج.

تصرح الفنانة الجميلة ساندي مراد حصرياً لـ “نبض العالم” عن أعمالها القادمة:

 

أعلنت الفنانة ساندي عن عرض مسلسل الآنسة فرح الجزء الخامس قريباً، كما أعلنت عن أدوار بسيطة لها في مسلسلين في رمضان المقبل.

وكانت اتجهت الفنانة ساندي مراد للغناء منذ أن كانت صغيره في حفلات المدرسة، حتى ان وصلت للجامعة وشاركت في العديد من مسابقات الغناء التابعة لجامعة عين شمس.

كلمات اغنية يلا ننسى اللي فات

أفكار وهموم كثيرة حسابات بيخة وقديمة وأفكر فيها واسرح وبقعد بالساعات…
كل ما احاول افرح الاقيني في ذكرى بسرح جرح مقفول وافتح ياخدني للسكات وبهرب كل يوم ويوم في يوم في يوم سنة قدامي يعدي مفكرتيش أقوم
يلا ننسى اللي فات ونسيب الذكريات ننسى كل التعب ونصحي اللي مات يلا ننسى اللي فات ونسيب الذكريات ننسى كل التعب ونصحي اللي مات قوم يلا ومتفكرش في اللي فاتك ومقدرش حب نفسك ومتخترش تعيش عاجز الهموم دا القلب مبيكبرش علي اللعب متتكبرش حاول ثاني متطبتلش هتلاقي نفسك في يوم

الوسوم

شاهد أيضاً

إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock